De folder voor een 16 jarig meisje, hoe interessant is dat? 

12-9-2023
Geschreven door:
 Meral van Rijswijk

Folders en aanbiedingen lijken misschien meer iets voor “oudere” mensen met een eigen inkomen, maar waarom eigenlijk?
Ik ben Maartje, 16 jaar, en heb een meekijk stage van 4 dagen bij AlleFolders. In deze blog vertel ik meer over mijn visie op aanbiedingen en vooral de folders.

Vanaf het eerste uur dat ik dit leuke bedrijf instap merk ik dat de medewerkers van AlleFolders mijn komst deze week ook bere interessant vinden want ik kreeg heel veel vragen over of ik zelf folders bekijk hoe vaak ik dat doe en met welk doel. Ikzelf ben best geïnteresseerd in aanbiedingen, dan alleen in iets kleinere categorieën. Voor mijn blog heb ik ook een vragenrondje gedaan bij mijn vriendinnen en dit is de uitslag. 

Beauty producten on a budget

Veel meiden tussen de 13 en 18 jaar zijn druk bezig met het ontdekken van make-up. Op deze leeftijd hebben de meesten echter niet veel geld te besteden, en daarom is de make-up van Kruidvat erg aantrekkelijk. Wanneer de Maybelline make-up in de aanbieding is met een '1+1 gratis' deal, moet iedereen er natuurlijk van profiteren. Wie geeft er nu graag 20 euro uit aan een mascara als je slechts 90 euro zakgeld per maand krijgt? Je wilt immers ook nog andere make-up, huid- en haarproducten, kleding en misschien zelfs een bezoekje aan een terras kunnen betalen. Werken is natuurlijk een optie, maar een goede aanbieding kan zeker helpen om wat te besparen.

Make-up aanbiedingen van populaire merken

De '1+1 gratis'-acties zijn vooral gewild bij merken zoals L'Oréal en Maybelline, vooral als het gaat om mascara, concealer, of zelfs de gehele collectie van deze populaire merken. Om het nog voordeliger te maken, kun je ook overwegen om samen met een vriendin 2 mascara’s voor de prijs van 1 te kopen. Niet alleen Kruidvat make-up is interessant voor tieners; andere drogisterijen zijn ook erg populair. Zo staat bijvoorbeeld ICI PARIS XL bekend om de afgeprijsde zelfbruiner van Collistar, make-up en parfums. 

Aanbieding in de Kruidvat folder op L'Oreal Paris en Maybelline make-up. De aanbieding is gevonden in de folder van Kruidvat in de AlleFolders app.

Eigen shopervaring

Vanaf jongs af aan ben ik al dol op shoppen en bezig met er leuk uitzien. Mijn vriendinnen en ik willen altijd de nieuwste schoenen, kleding, make-up, skincare, etc en we noemen het ook wel een ‘shopverslaving’. Ons wensenlijstje is daarom ook niet altijd realistisch en we zouden het liefst de hele bijenkorf leegplunderen. Populair zijn de tassen van Zadig et Voltaire, Stella McCartney, Longchamp, Marc Jacobs en nog veel meer. Schoenen van Isabel Marant, Golden Goose en Ugg. Lipgloss van Dior, highlighter van Rare beauty en blush van Charlotte Tilbury zijn erg populair. Ook de haarolie van Gisou en de bekende Dyson air wrap zou bijna ieder meisje wel voor kerst willen krijgen. En wie weet? Misschien heeft ‘AlleFolders’ hier ook nog wel een aanbieding voor. 

Favoriete make-up producten - merken als essence, Maybelline en Charlotte Tilbury


Mijn wensenlijstje is natuurlijk niet geheel onrealistisch. Ik vervang mijn dure ‘Charlotte Tilbury’ make-up smaak door de Kruidvat make-up die wat meer in mijn budget zit. En bij de Etos of Ici Paris kijk ik ook veel naar skincare, zoals Cerave. 

Altijd op de hoogte van aanbiedingen

Het probleem met deze aanbiedingen is dat je vaak pas in de winkel hoort dat ze geldig zijn. Waarom zou je steeds te laat zijn om van een aanbieding te profiteren als je het ook kunt bijhouden? Door op de hoogte te blijven van aanbiedingen, kun je altijd weten wanneer het tijd is om naar de drogist te gaan. De 'AlleFolders' app is daar een perfect voorbeeld van. Hiermee kun je bladeren door aanbiedingen van verschillende winkels. Het gebruik van aanbiedingen en de ‘Allefolders’ app is niet populair onder tieners. Ik denk dat veel tieners de app simpelweg nog niet kennen en ze weten gewoon niet hoe handig het is, ook voor hen. Natuurlijk zijn er ook veel tieners waarvan de ouders nog alles betalen, dus op aanbiedingen let je dan ook niet. Ook denk ik dat veel tieners denken dat de app vooral voor supermarktaanbiedingen is terwijl er ook winkels tussen staan waar zij gebruik van maken. Alhoewel het misschien nog niet zo bekend is onder tieners, kan het zeker lonend zijn.

Aanbiedingen voor mijn doelgroep

Naast mijn interesse in (nog steeds te dure) Bijenkorf aanbiedingen staan er ook aanbiedingen in de ‘AlleFolders’ app die interessant zijn voor mij en mijn vriendinnen. Niet alleen Kruidvat en Etos zijn leuk, maar ook de Hema kan interessant zijn. Voor schoolspullen gaat altijd iedereen langs de Hema. Ook verkopen ze er leuke decoratie voor in je kamer en kan je er foto’s laten uitprinten met je vriendinnen. De Xenos, Blokker en Action hebben ook leuke kamer decoratie en daarvan zouden we ook aanbiedingen in de app kunnen bekijken. Zelfs de supermarkt folder kan nog lezers van mijn leeftijd wekken! Vooral als de frikandelbroodjes in de aanbieding zijn, gaat iedereen massaal langs de Jumbo, Albert Heijn of Lidl in zijn/haar tussenuur. Zo zie ik toch dat de ‘AlleFolders’ app genoeg aanbiedingen heeft voor de mensen van mijn leeftijd!

Dus, of je nu op zoek bent naar die perfecte mascara of gewoon wat wilt besparen op je favoriete beautyproducten, het is duidelijk dat tieners ook kunnen profiteren van aanbiedingen. Houd gewoon je ogen open, deel de kosten met vrienden, en maak gebruik van de AlleFolders app om altijd op de hoogte te blijven van de laatste deals. Op die manier kun je met allerlei make-up, huid- en haar trends meegaan zonder je bankrekening te plunderen.

Zelfgemaakte folder

En nu het leukste van de meeloopstage! Wat zou nu de ideale folder zijn voor mij en mijn vriendinnen! Ik heb zelf allemaal folders bekeken en speciaal voor AlleFolders al deze aanbiedingen verzameld in deze folder voor een 16-jarige(geldig t/m 24 september). Zo heb ik leuke aanbiedingen geselecteerd uit de Kruidvat, Etos en Action. Voor mij de ideale folder en hopelijk voor iemand die een cadeau zoekt voor een 16 jarige een mooie inspiratie.